The Slow Business of Going Athina Rachel Tsangari

Regie, Story Athina Rachel Tsangari
Mit Lizzie Martínez (Petra Going), Daniel Aukin (Soccer Player), Mike Martin (Hypothermiac), Steve Moore (Slapstick Man), Kenny Strickland (Tango Man), Gary Price (Gunman), Maria Tsantsanoglou (Micah), Sandra Carter (Celeste), Suzanne Pinette (Marie), Lauren Pithey-Petrie (the Captain)
produziert von Athina Rachel Tsangari und Matt Johnson
geschrieben vony Daniel Aukin, Jim Davis, Matt Johnson, Mike Martin, Lizzie Martínez, Steve Moore, Tasca Shadix, Kenny Strickland und Athina Rachel Tsangari
Kamera Deborah Eve Lewis
Musik Mark Orton mit Tin Hat Trio
Schnitt Matt Johnson
Schnitt-Assistenz Leah Bowers
Ton Jeremy Fleishman, Matt Johnson und Juan Diaz
Produktion HAOS FILM
Koproduktion CINEMANOMAD (USA), Greek Film Centre (Griechenland)

  • English
  • Deutsch

Petra Going is a migrant cyborg, an agent of the Global Nomad Project: an international “Experience Data Agency” which sends hundreds of “receivers” like her to wander the globe and record a succession of random encounters. Periodically, they return to agency headquarters where they deposit their accumulated memories into an archive. This archive is available to users who then vicariously and virtually inhabit the ready-made landscapes of touristic consciousness. The motto of the GNP: “Nostalgia For Rent.”

In Manhattan she meets an insecure assassin.
In Tokyo she convinces a hypothermiac gangster to get undressed.
In Prague a man is hit with a pie and collapses unconscious.
In Thessaloniki she dances a passionate tango.
In Tangiers, a soccer player contemplates getting out of bed.
And in Havana… in Havana she meets Micah for a long-promised swimming lesson.
And afterwards, Petra commits her profession’s one unpardonable sin: she allows herself to remember.

Filmed over five years in constant motion, developed in collaboration with its actors through dramatic improvisations and autobiography, THE SLOW BUSINESS OF GOING spans both geography and genre: from slapstick to surrealism, from film noir to science fiction, from tragedy to travelogue, from multimedia to melodrama.

A chronicle of collisions between male and female, the corporate and the corporeal, the personal and the global, The Slow Business of Going is a tribute to a century of cinema and to the new millennium of technomadic visions.

[ Official Film Page ]

The Slow Business of Going will screen at Studio Molière, preceded by Marlies Pöschl’s Aurore, a film on an intelligent nursing operating system, the production of happiness-redistribution machines, and a meditation on psychedelic dream landscapes.

More info about Marlies Pöschl's Aurore here.

The evening is a cooperation with Kunsthalle Wien

The Slow Business of Going erzählt die Geschichte der Cyborg, Profi-Nomadin und „Erfahrungsarchivarin“ Petra Going. Im Auftrag des Global Nomad Project, einer internationalen „Experience Data Agency“, reist Going von einer globalen Metropole zur anderen und füttert ein stetig wachsendes elektronisches Archiv mit den Erfahrungen ihrer Reisebekanntschaften. Größtes Manko: Ihr eigener Erfahrungs- und Erinnerungsbestand bleibt davon nicht unberührt.

Das Debüt der griechischen Filmemacherin Athina Rachel Tsangari ist ein Mix aus Filmessay, Science-Fiction-Dystopie und Dokumentarfilm. Tsangari, vor allem bekannt für ihre zwei Folgefilme, Attenberg (2010) und Chevalier (2015), entfaltet darin eine komplexe Reflexion über Amnesie, Identitätsverlust, Zugehörigkeit, Urban Nomadism und Flexibilisierungsimperativ. Ein Trip in die Tiefenregionen postmoderner Subjektivität!

Im Vorprogramm zeigen wir den Kurzfilm Aurore von der Künstlerin Marlies Pöschl, ein spekulatives Si-Fi-Essay über die Zukunft öffentlicher Pflege, Glück und Einsamkeit im Alter und die Programmierbarkeit von Empathie – mit einer fulminanten psychedelischen Schlusssequenz!

Mehr Infos über Marlies Pöschls Aurore hier.

Cooperation LE STUDIO Film und Bühne & Kunsthalle Wien

Pressespiegel

  • A permanent erection of the eye.

  • Surprenant, libérateur...

    Libération
  • Une révélation
     

    Réel (Montréal)
  • A stunning directorial debut...it rattles the brain long afterward. ...wholly original, wholly beautiful...

    The Austin Chronicle